søndag 24. januar 2010

En herlig helg!

Vi har kost oss skikkelig denne helga! Nå ble det ikke noen flotte bilder av hønsehauken, men vi fikk den til å komme på åtet mens vi satt der og den har faktisk vært der hver dag i 4 dager nå. Det er jeg mer enn godt fornøyd med denne helga! Siden den hadde kommet i 15-tiden hver dag nå så bestemte vi oss for å la området være i fred i morgentimene i dag og heller sette oss ut kl 14. Det var en feilberegning av dimensjoner!! Fra kjøkkenvinduet kunne hønsehauken observeres gomlende på hjortekjøttdeigen fra 9-tiden til klokka var 10.30...

....Som om ikke det var nok så tok denne karen turen innom åteplassen også!!

De timene vi satt der i ettermiddag var det kun småfugl som forsynte seg av herremåltidet. Men, hvor heldige går det an å bli? Oteren er en skikkelig bonus! En dag titter en av dem rett inn i Olympusen min og Canonen til Hilda i det nøyaktig rette øyeblikket! I morgen har jeg senvakt på jobb. Gjett om formiddagen blir tilbrakt inne i teltet?? Joda, det tror jeg nok ;).

post signature

3 kommentarer:

  1. Hei Linda

    Det er kjekt å se at du har hatt en flott og suksess fyldt helg med opplevelser og fine bilder!:-)
    Tøft med oteren det blir nesten valgets kvaler for deg nå om du skal satse på å legge ut litt fisk til oteren på en strategisk plass og prøve den eller fortsette med hauken.
    Kjekt når en har flere muligheter i samme området.
    Ønsker deg lykke til i morgen:-)

    Mvh Rune

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kom tilfeldigvis over bloggen din og likte umiddelbart det jeg så! Spennende fotojakt det du bedriver for tida, og jeg er temmelig sikker på at du vill få fullklaff i nærmeste framtid. Det er dette med å være på rett sted til rett tid - ikke alltid så enkelt det! Jeg var litt treig med å gå i fotobua sjøl i dag - ble 15 min forsinka pga skiskytinga på tv'n - bare for å oppdage at spurvehauken satt rett foran bua og spiste på ei kjøttmeis. Den fløy tvert den så meg, men hadde jeg bare gått ut i bua 15 min tidligere...
    Flotte bilder du tar, Linda! Tjeldbildet i headinga falt jeg pladask for! Venter spent på fortsettelsen...

    SvarSlett
  3. Hei! Rune: Ja, vi skal nok prøve oss på oteren også. Vi får ta en i gangen ;). et skikkelig luksusproblem jo!!
    Arvid: Tusen takk for hyggelige kommentarer! Skikkelig koselig :). Du hadde uflaks du ja, tenk å fått bilde av den med kjøttmeisen... Men, sånn er det har jeg oppdaget. Den kommer når den selv vil! Håper du følger bloggen videre :D
    Mvh Linda

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda