onsdag 24. februar 2010

Hønsehauken er der enda!

Endelig kvitt forkjølelsen! :D

I dag bar det rett i skjulet rett etter jobb. Det var litt vind og ganske tett snødrev. Vi satt vel en halvannen time før hauken kom. Hun satte seg ytterst på godgreina, kikket seg rundt i en 5-10 minutters tid før hun tok til vingene igjen.

Et kvarters tid etter dette så landet hun oppå teltet.... Åh.. som jeg skvetter når hun gjør det!!!

Hun fløy lydløst derifra igjen. Det ble ingen bilder idag, disse er fra forrige gang jeg fikk fotografert henne...
Nå er håpet at hun er skrubbsulten og kommer tilbake i morgen! Åtet er passe nedsnødd men hun vet vel hvor det er?!? Ikke mer enn et par dager siden hun spiste av det sist. Når jeg gikk bort til bilen fikk jeg se helt ferske revespor ikke langt unna åtet. Tro om dette var grunnen til at hun ikke spiste i dag?

Prøver på nytt i morgen ettermiddag, da er det meldt finere vær også ;)
post signature

1 kommentar:

  1. Flotte bilder av hauken ja..
    Artig og lese at du har fast besøk av denne vakkre Hønsehauk frua..
    Nå i denne perioden som har vært med masse snø og kulde, er det mange vadere og sjøfugler som har død på grunn av matmangel desverre..
    Så, for rovfuglene er det nok av matkilder rundt omkring..
    Og dette kan nok resultere i litt lavere besøk på de som har åte- plasser...
    Rovfuglene har det også tøft når det er spreng kulde, da har de problemer med og rive løs kjøtt fra åtslene, og fordøye det...

    mvh Ole Arne

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda