onsdag 3. februar 2010

Småfugler!

Ser det blir diskutert endel om dette med foring av ville dyr og fugler for tiden... Nå har jeg ikke tenkt å delta i denne debatten. Mine meninger kommer uansett frem på denne bloggen for dem som måtte undre på det.
Fargeklatten i vinterland!
Småfuglene hos oss får mat hele året. Det er koselig å ha dem i hagen og en føler at en gjør en god gjerning når en hjelper dem gjennom vinteren. Dessuten gir det bedre mulighet for å ta bilder av dem :). Hilda har gjort en solid innsats med å tilrettelegge for dette til min store fornøyelse. Legger ut noen av bildene her, samt en litt "barnslig morsom" kommentar til et par av bildene.
Hjelp...mista stjerten min....

...nei, der var den...hehe...

Stillits er ikke ofte en ser på disse trakter.

Av fugleartene som jeg sist observerte i Hilda sin hage kan nevnes: Stær, Kjøttmeis, Blåmeis, Gulspurv, Grønnfink, Stillits (sjelden på disse kanter), Grønnsisik, svarttrost, Gråtrost, Flaggspett, Dompap.... Ja, og så er jo ikke Hønsehauken og Havørna så langt unna da ;).

Disse bildene er tatt gjennom kjøkkenvinduet med 300 mm (fourthirds) en versjon er cropet så en ser hva det er...

En herlig utsikt! Denne dagen så vi den oppe i skogen fordi det var kommet nysnø på trærne...ellers ser man den ikke før den har landet rett ved åtet!

Her kunne vi studere den i et par timer før den fløy avgårde.

Også Havørna ser vi støtt og stadig i sundet der hvor vi har åteplassen. Den er nede og henter seg fisk for så å sette seg på andre siden av sundet for å spise. Da er en skikkelig kikkert gøy å ha så en kan følge med på adferden deres. Men, man må se den lande ellers "forsvinner" den i terrenget. Det nærner seg fri helg og gjett om vi skal sitte i kamuflasjeteltet? Jepp, såklart!
Gleder meg!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda