onsdag 10. februar 2010

JA!!

I morges pakket jeg klær og fotoutstyr i bilen. Jeg sluttet kl 15.00 på jobb og kjørte deretter rett til skjulet. Det var kuling og snødrev men Hilda og jeg er alltid like optimistiske. ;). Vi håpte veldig på å få noen bilder av den i det været som var i dag.

...Og det fikk vi! Omtrent en halvtimes tid etter at vi satte oss i teltet, ca kl 16, så kom vår kjære venn hønsehauken. Lykke!

Jeg fylte raskt et par minnekort og takket meg selv for at jeg har kjøpt meg en Hyperdrive Colorspace UDMA 250 GB. Et fantastisk verktøy! Jeg hadde over 1300 bilder når jeg kom hjem... Det blir en jobb å sortere....Disse er tatt bare fra de første som ble tatt i kveld. Sist gang vi hadde hauken på åtet så lenge så måtte jeg rappe minnekort fra Hilda.... Det slipper jeg nå :D

Hauken satt der i nesten to timer. Den dro ikke før det var nesten helt mørkt i 18-tiden. Det gjorde selvfølgelig ikke vi heller :D. Den siste timen ble det noen GB med heller alternative bilder, men hva gjør vel det? Det er herlig å sitte så nært denne fantastiske fuglen i timevis! Man kan høre at den river i stykker skinnet på rådyret og vinden holder nesten på å blåse den overende.... For en opplevelse!

post signature

2 kommentarer:

  1. Det er så utrolig artig når en opplever at prosjekter går i boks.... Håper du får andre rovfugler også.. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Toppers :-) Flotte bilder av hauken. Har vært noen turer hos Terje S og opplevd når hauken og ørnen dukker opp i søkeren. Det er stort.

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda